The Fact About ایمپلنت That No One Is Suggesting

Wiki Article

پرکننده ترکیبی حاوی ذرات با اندازه‌های مختلف هستند که ۷۵–۸۵٪ وزن کامپوزیت را تشکیل می‌دهند. در واقع این دسته از پرکننده‌ها به این منظور طراحی شدند که همه خواص مطلوب پرکننده‌های سایز ماکرو و میکرو را با هم داشته باشند.

اما هیچکدام از این موارد قابل مقایسه با ایمپلنت ها نیستند.

به‌طور کلی در حین درمان و پرکردن حفره‌های دندانی خشک نگه داشتن آن‌ها بسیار سخت و البته حائز اهمیت است.[۱۶]

و اینکه برای کاشت ایمپلنت ابتدا باید وضعیت استخوان فک و لثه هاتون بررسی شود و بعد برای کاشت اقدام شود.

در خصوص مقایسه میزان طبیعی‌تر بودن هر یک ازاین‌ روکش‌های دندانی باید گفت روکش‌های لمینت معمولا طبیعی‌تر هستند و ظاهر زیباتری دارند.

آن‌ها را معمولا بر اساس اندازه، مقدار و ترکیب پرکننده معدنی طبقه‌بندی می‌کنند. نوع اولیه این کامپوزیت‌ها را با نام کامپوزیت معمولی می‌شناسند. انواع دیگر آنها شامل کامپوزیت‌های میکروفیل، کامپوزیت‌های ماکروفیل، کامپوزیت‌های هیبریدی و نانو هیبرید می‌شوند.

آنالوگ ایمپلنت که نسخه کپی بدنه ایمپلنت است، به کوپینگ ترنسفر پیچ می شود.

کامپوزیت بسته‌بندی شده: سخت‌تر، مواد چسبناک بیشتر برای استفاده در دندان‌های خلفی.

در برخی موارد هزینه های دیگری برای کشیدن دندان و بازسازی استخوان به هزینه اضافه می شود.

نکته حائز اهمیت بعدی در مقایسه کامپوزیت دندان و لمینت دندانی، میزان مقاومت این روکش‌ها در برابر تغییر رنگ و لکه‌دار شدن است. روکش‌های پرسلن مورداستفاده در لمینت‌های دندانی در مقایسه با کامپوزیت‌ها کمتر مستعد لکه‌دار شدن هستند و معمولا دوامشان نیز بیشتر است.

کامپوزیت غیر آماده مصرف در خارج از دهان تهیه می‌شود. کامپوزیت‌های غیرمستقیم می‌توانند سطوح پرکنندهٔ بالاتری داشته باشند، برای مدت زمان بیشتری ماندگار می‌شوند و انقباض ترمیم می‌توند با روش بهتر انجام شوند.

بااین‌حال این دو تفاوت‌هایی هم دارند. رزین کامپوزیت معمولا به سطح جلوی دندان‌ها چسبانده شده تا شکل و رنگ آنها جذاب‌تر شوند. این ماده از جنس رزین است و درست مانند متریالی است که در زمان پرکردن دندان با ترکیبات همرنگ دندان استفاده می‌شود.

این در حالی است که می تواند در read more موفقیت درمان تاثیر گذار باشد.

دو تکنیک بسیار پرکاربرد مورداستفاده در انواع دندانپزشکی، ونیر کامپوزیت و ونیر پرسلن است. هر دوی این روش‌ها، روکش‌های متفاوتی هستند که روی دندان‌ها قرار گرفته و برای مواردی مانند اصلاح نامرتبی دندان، رفع دندان‌درد، ترمیم حفره‌ها و پوسیدگی‌های دندانی و سفیدکردن و زیبایی دندان‌ها استفاده می‌شوند.

Report this wiki page